sobota 24. října 2009

Ježíšova slova k meditaci II

Do říše pravého, věčného života nelze dospět po širokých silnicích tohoto světa, nýbrž pouze zcela úzkou pěšinou; nazývá se pokora, trpělivost, sebezapření a plné odevzdání do vůle jediného, jedině pravého Boha. Gr. Ev. Bd. 10, 10.

Já jsem světlo, cesta, věčná pravda a život. Ten, kdo ve mne věří a žije dle mého učení, má v sobě věčný život a nespatří ani neucítí smrt, i kdyby dle těla zemřel tisíckráte. Neboť ten, kdo ve mne věří, dodržuje má přikázání a nade všechno mne miluje, ten jest ve mně a já v duchu jsem v něm. Ten však, v němž jsem já, má v sobě též život věčný. Gr. Ev. Bd. 9, 4.

Největší umění v životě jest: všem svým nepřátelům ze srdce odpouštět, prokazovat dobro těm, kdo nám přejí a činí zlé, a modlit se za ty a žehnat těm, kdo nás nenávidí a proklínají. Gr. Ev. Bd. 8, 119.

Ti, které budu mnoho zkoušet, z toho poznají, že je nade vše miluji! Neboť ten, kdo je mnoho zkoušen a při zkouškách dobře obstojí, bude na onom světě v mé říši dosazen nad mnohé a velké. Kdo však je pro svou slabost zkoušen málo, bude posazen nad málo a malé. Gr. Ev. Bd. 8, 103.

Kdo ve mne věří, činí mou vůli a mne nade všechno a své bližní jako sebe miluje, k tomu přijdu já sám a zjevím se mu. Nadále však tomu bude tak, že každý, kdo vpravdě žízní po mně a věčné pravdě, bude mnou poučen; neboť já jako pravda v Otci jsem Synem, Otec však jest věčnou láskou ve mně. Koho tedy přitahuje láska nebo Otec, ten přijde též k Synovi neboli pravdě. Gr. Ev. Bd. 9, 37.

Duše rostlin a zvířat mají většině lidí neznámé určení: stát se jednou součástí lidské duše. Neboť rostliny a zvířata jsou dle mé moudrosti a mého řádu vhodnými nádobami pro shromažďování a vývoj přírodní životní síly, jež existuje v nezměrném prostoru stvoření a z níž také pocházejí vaše duše. Gr. Ev. Bd. 4, 216.

Pravá Boží říše nemůže nikdy existovat ve hmotě, nýbrž pouze v duchu. Tak nenastane „Tisíciletá Boží říše“ viditelně, nýbrž zcela tiše a nenápadně v srdcích lidí, kteří jsou dobré vůle. Hi. 2, S. 436.

Bouřím na moři se podobají duchovní zkoušky a boje člověka. Každý člověk v nich musí na této zemi obstát a probojovat se jimi k pravdivému životu. Gr. Ev. Bd. 8, 162.

Až bude nouze největší, přijdu kvůli těm několika málo spravedlivým a vyhladím bídu světa a rozzářím své čisté světlo života v srdcích lidí. Gr. Ev. Bd. 9, 40.

Co láska činí na zemi, je rovněž učiněno v nebi a zůstává věčně. Co však činí chladná světská chytrost, to pohltí půda země a pro věčné nebe nezbude nic. Gr. Ev. Bd. 1, 58.

(převzato z: Jakob Lorber. Ježíšova slova k meditaci /strany 20, 14, 49, 57, 68, 31, 74, 30, 69, 44/. 1. vyd. Praha: Trigon, 1992. ISBN 80-85320-027-4.)

Žádné komentáře:

Okomentovat